Verbonden: Storytelling over media heen

[vc_row][vc_column][vc_column_text]Elke workshop opnieuw valt de vraag:

Hoe gaan we met de explosie aan communicatiekanalen om, en hoe link je dat met het ‘meten van effectiviteit’?

Niemand heeft nood aan een onderbreking van 15 seconden maar iedereen heeft tijd tot een goed verhaal. Daarom breien bedrijven hun communicatie-uitingen samen tot een goed verhaal, waarin elke pagina een rol heeft in een groter geheel. Klinkt eenvoudiger dan het is? Gelukkig, want dit is deel van mijn broodwinning als digitaal strateeg.[/vc_column_text][vc_column_text]

Herdefinieer je merkwaarde met oog op geïntegreerde communicatie

[/vc_column_text][vc_row_inner][vc_column_inner width=”1/4″][vc_single_image image=”20″ img_link_target=”_self” img_size=”medium” alignment=”center”][/vc_column_inner][vc_column_inner width=”3/4″][vc_column_text]Traditioneel creëerden bureaus een top of mind voor een ‘mooi merk’, in de hoop dat mensen zouden gaan voor een ‘goed product’. Die dynamiek is veranderd:

  1. Het beslissing- en verkoopsproces waren niet transparant.
  2. Het beslissing- en verkoopsproces waren niet de verantwoordelijkheid van je marketingdepartement.

Dàt is veranderd. Vandaag smelten communicatie, dienstverlening, gebruik en verkoop samen in een online verhaal. De inzichten van verschillende departementen afstemmen tot een coherent, meetbaar verhaal is een uitdaging waar je je best bewust van bent.[/vc_column_text][/vc_column_inner][/vc_row_inner][/vc_column][/vc_row][vc_row][vc_column width=”2/3″][vc_column_text]

Stem je verhaal af op je marketingdoelstellingen

[/vc_column_text][vc_column_text]Verbazend is het; Hoe bedrijven wél een basiskennis van merkarchitectuur hebben, maar deze niet durven/willen/kunnen toepassen op hun verhalen.
Erger nog. Vele bedrijven krijgen bij het maken van plannen een soort paniekaanval, waarbij ze aan de meest gezonde antwoorden voorbijlopen om het trendwoord van de dag te roepen (in hoop op goedkeuring van de meester). Zo krijg je online vitrines (homepagina’s) die hun aanbod niet reflecteren, terwijl ze op de online netwerk-eventen (social) niet over hun product durven praten – of net alléén daarover spreken.
Via een Digitaal Plan kunnen we we merkthema’s aan marketingdoelstellingen linken en een mooie strategische kapstok bouwen voor je inhoud én haar effectiviteit – over media heen. Ik zou het je aanraden.[/vc_column_text][/vc_column][vc_column width=”1/3″][vc_single_image image=”27″ img_link_target=”_self” img_size=”medium” alignment=”center”][/vc_column][/vc_row][vc_row][vc_column width=”1/1″][vc_column_text]

Samenwerken = samen optimaliseren

[/vc_column_text][/vc_column][/vc_row]

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *